Виховна робота

Переглянути відео:

https://www.youtube.com/watch?v=xplc4CJtCS0





Сценарій свята "Тетянин день" (25 січня)

Тетянин день (25 січня): Гра на зразок "Поля чудес".


Звучать позивні пісні "Берегиня", або "Тетянин день". На сцену виходить ведуча.


Ведуча: Шановні друзі! Сьогодні клуб "Берегиня" знову запалює свої вітальні вогні. Ми раді вітати вас у цьому затишному залі. Думаємо, що ви не лише відпочинете, а й відкриєте для себе дещо нове. Давайте, як завжди, запалимо маленький вогник свічки /запалює/. Хай очищає він нас від зла, буденщини, і несе світло у наші душі.

За православним календарем сьогодні -25 січня - Тетянин день, день святої великомучениці Тетяни, що поклала життя своє на алтар служіння людям. Великомучениця Татіана - заступниця, бере-гиня, покровителька молоді і студентства.


Тому на сьогоднішній вечір ми запросили всіх дівчат і жінок, що носять ім'я "Тетяна", бо це їхній День ангела. За влучним висловом однієї із наших землячок, с.Комінтернівське сміливо можна перейменувати в Тетянівку, тому що понад 200 чарівних жительок нашого селища мають щастя володіти цим іменем.


Півтораста років тому це ім'я найчастіше зустрічалось в аристократичному середовищі. Однак з часом воно поширилося серед простих людей і стало одним з найпопулярніших у схід-них слов'ян та їх сусідів. Воно має безліч пестливих форм: Тетянка, Танечка, Танюся - це р українців; у росіян - Танюша, Танюха, Таха, Танятка, Тата, Татуля; у біларусів - Таццянка, в молдован - Татіца, Тіана, у бол-гар - Ташечка. До родини цього імені належать і рідкісні чоловічі імена: Татій, Татіон, Татіус. Ім'я настільки поширене, що має і прізвищні форми: Тетянченко, Тетянчук, Танічев.


Перекладається ім'я Тетяна як "засновниця", "володарка", "заступниця", "берегиня". Любі Тетяни, жіночий клуб "Берегиня" щиросердно вітає Вас з Днем ангела. Зичить вам міцного здоров'я. А зараз я із задоволенням представляю вам наших гостей: Тетяна... (називаються усі Тетяни, що присутні на вечорі)


Члени клубу вирішили сьогоднішнє свято провести дещо незвично - зіграти з нашими Тетянами в широко відому гру "Поле чудес", Запрошуємо бажаючих Тетян стати її учасницями.


Я вже говорила, ще великомучениця Татіана заступниця, берегиня молоді. А у нашого народу є предмет, який за віруванням предків наших не просто дівоча прикраса, а й оберіг, "знахар душі", бо в ньому є "0чаклунська сила, що біль знімач, від лихого ока боронить". Це й елемент одягу, і символ нескінченного життя. Звичайно, ви вже здогадались, мова йде про український віночок. Хто з нас його не одягав! Жодного звичаю, жодного обряду в нашого поетичного народу без віночка не має.. Тож доторкнімося до золотих джерел творчості народної, поведемо розмову про український віночок, який прикрасить наше сьогоднішнє свято.


Ведучий: Тема 1-ї гри: "Квіти в українському віночку". Для участі у грі в першу трійку запрошуються... /Представлення учасниць)


Всього в українському традиційному віночку аж 12 квіточок. Кожна з них має своє символічне значення... Завдання першій трійці: Ця квітка є обов'язковою в українському віночку, без неї не обходиться жоден весільний букет. Вона і квітник при-крашає, її відваром простуду виліковують, тамують зубний біль. Люди вважають її символом життя. А п'ять її пелюсток - то п'ять засад щасливого життя: перший - краса, другий - ніжність, третій - незабутність, четвертий - злагода, п'ятий - вірність. /Любисток/


(Переможниця і всі учасниці туру нагороджуються пам'ятними подарунками. Вітальна пауза.)


Ведучий: До гри зарошуються учасники другої трійки.

(Коротка інформація про учасниць). Завдання для другої трійки:

Народна легенда говорить, що ЦЯ квітка колись була птахою, навчала людей любові, та щирості. Потім проросла пахучою рослиною, без якої і квітник - не квітник. Вона - цілюща, тамує головний біль, а у віночку символізує людську відданість, самозреченість. Хату, в яку вводили молодих, що брали шлюб, обсипали цими квітами, щоб кохання жило з ними вічно. /Мальва/


(Гра учасниць, нагородження. Музична пауза).


Ведучий: На сцену запрошуються учасники третьої трійки. Коротка інформація про учасниць. 3авдання третій трійці: Ця квітка - символ нескореності. Тому їй належить найпочесніше місце у нашому віночку. Вона дужо невибаглива. Ми можемо її зустріти будь-де. Її дрібні білі квіти здалеку нагадують велику білу квітку. Вона має надзвичайно цілющі властивості, її вживають при лікуванні ран, захворюванні шлунку, бронхіту, хворобах печінки тощо. /Барвінок/.


(Призи Тетянам. Музична пауза).


Ведучий: А зараз гра з глядачами. Грають тільки Тетяни.

Ця квітка наймолодша і найтендітніша у нашому вінку. Люди уподобали її за ніжність, за те, що людей робить добрі-шими, здоров'я дає. У вінок її вплітають разом з гроном калини, або батіжком хмелю, що символізує гнучкість і розум. Вона не-змінний супутник всього нашого життя, бо в хвилину недуги при-ходить нам на допомогу /лікує шлунок/. А яке красиве волосся мають дівчата, дякуючи їй. /Деревій/


(Призи переможницям. Музична пауза).


Фінальна гра.


Ведучий: Ця квітка назву мав символічну, вона людям дарує здоров'я. виразки гоїть, відвар її від багатьох хвороб допомагає, а у народі її звуть травою від сорока недуг. Без цієї квітки наш національний віночок не мав би своєї сили. Вона у ньому обов'язкова. /Безсмертник/.


/Гра/.


Тетяно, ви переможниця гри! Приз для Тетяни. Ви можете взяти приз і гру закінчено, але я вам пропоную супергру. Ви згодні?


Завдання на супергру:

Легенда говорять, що ця квітка, а разом з нею Мальва і Півонія колись були рідними сестрами і славилися вмінням лікувати людей від сердечних хвороб. Увірвавсь якось до них Лютий Зимовий Вітер і попросив вилікувати від безсилля, бо з Морозом хоче воювати. Наша квітка пояснила Вітриську, що лікують сестри лише тих, хто лиха не коїть, добрим людям допомагає. Тоді дмухнув гнівний Вітер-Вітрисько на дівчат, хотів їх знищити, а вони перетворилися на квіти. Народ шанує і любить їх: мальву господиня садить ближче до води, а нашу квітку - до сонця. І чарує вона красою людське око, а у віночку символізує віру, надію, любов. /Троянда/.


Ведучий: Гра закінчилася. Для вручення призу на сцену запрошується ... (Нагородження) Від імені наших учасниць, від себе особисто, від всіх Тетян ми щиро дякуємо нашим спонсорам (називаються). А всіх Тетян в залі пригощаємо шоколадом "Одеса".


Ведуча: Догоряє наша свіча. Доплетено віночок, Кінчається чудовий вечір. Якщо приніс він вам хоч краплину радості, зігрів душу вашу щирим словом - ми раді за вас. Хай щастить вам у житті, хай обходить стороною дім ваш біда, хай діти несуть лише радість. Добра, здоров'я, всіляких гараздів вам І вашій родині.



Виховна година-тренінг

«Я – частина великої Держави. Мої цінності.»

(до Дня Соборності України)

Мета: формування загальнолюдських  принципів і норм життєдіяльності людини, суспільства й держави; навчити учнів розуміти грані особистості; розрізняти ознаки самоповаги, власної гідності; усвідомлювати роль цінностей в житті людини; сприяти становленню адекватної самооцінки учня (розуміння себе як цінності, людини з правами, свободами, інтересами); виховувати патріотизм,  формувати гордість за досягнення своєї держави.

Матеріали та обладнання: папір і маркери, олівці, гумки, дошка і крейда, роздатковий матеріал.

(Результати, отримані під час роботи учнів з цінностями, класний керівник може використовувати для індивідуальної роботи з дітьми.)

 

Хід заходу.

Експрес-повідомлення.

     22 січня — День соборності України. Це свято відзначаємо щороку в день проголошення Акта возз'єднання Української Народної Республіки й Західно-Української Народної Республіки, що відбулося в 1919 році. Офіційно в Україні День Соборності відзначається з 1999 року.

     22 січня 1918 року у приміщенні київського Будинку вчителя було підписано IV Універсал, яким Українську Народну Республіку проголошено суверенною і незалежною державою. А 1919 року в цей самий день на Софіївській площі в Києві було проголошено Акт соборності українських земель.

     «Віднині зливаються в одно віками відділені одна від одної частини України — Галичина, Буковина, Закарпаття і придніпрянська Україна — в одну Велику Україну. Сповнилися відвічні мрії, для яких жили й за які умирали найкращі сини України. Віднині є тільки одна незалежна Українська Народна Республіка. Віднині український народ, звільнений могутнім поривом своїх власних сил, має змогу об'єднати всі зусилля своїх синів для створення нероздільної незалежної Української держави на добро і щастя українського народу», — пролунало 22 січня 1919 року.

     Століттями розірваний український народ визволився з неволі — Лівобережна Україна вийшла з Російської, а Правобережна — з Австро-Угорської імперії — і возз'єднався на своїй землі в єдину Українську державу.

     УНР як незалежна держава постала рівно за рік перед цим. ЗУНР утворилася в листопаді 1918 року, і відразу ж розпочався процес об'єднання: зазбручанська Українська національна рада надіслала до Києва свою делегацію для переговорів із гетьманом Павлом Скоропадським. Після зміни влади переговори велися з Директорією. 1 грудня 1918 року у Фастові був укладений «передвступний договір» про «злуку обох українських держав в одну державну одиницю».

     21січня 1919 року в Хусті Всенародні збори ухвалили приєднання до Української Народної Республіки Закарпаття. 21 січня 1973 року в Чорткові на Тернопільщині гурт молоді під орудою Володимира Мармуса вивісив жовто-блакитні прапори (за що хлопців ув'язнили в радянському концтаборі).

     А 22 січня 1990 року сотні тисяч українців узялися за руки, утворивши «живий ланцюг» від Києва до Львова, на згадку про проголошення Акту Соборності.

    

Ми всі – часточки великої Держави. Які ми – така й Держава. Що ми цінуємо в цьому житті? Що вважаємо для себе головним, а що – неважливим? Сьогодні на виховній годині ми розглянемо цінності. Що це таке? Заради чого ми живемо? Як мої цінності співпадають із загальнолюдськими?

Ці́нністьбудь-яке матеріальне або ідеальне явище, яке має значення для людини чи суспільства, заради якого вона діє, витрачає сили, час, гроші, здоров'я тощо, заради якого вона живе.

 

1. Вправа «Як я знаю своїх однокласників».

Кожен учень бере будь-яку «цінність», вручає її тій дитині, якій на його думку вона притаманна. Якщо учень отримав цінність, то йому вже ніхто нічого не може дати. Учні виходять по черзі, ланцюжком.

(Як правило, першими отримують цінності учні, які мають багато друзів у класі. В останню чергу – ті, з якими мало спілкуються. Роль вчителя на цьому етапі – допомогти учням вибрати цінності і правильно їх розподілити. Підказка: цінностей потрібно більше, ніж учнів у вашому класі)

Список цінностей: терпіння, чесність, правдивість, щирість, вимогливість, повага, креативність, впевненість у собі, сміливість у відстоюванні своєї думки, самоконтроль, стриманість, самодисципліна, ініціативність, активність, саморозвиток, позитивний настрій, доброзичливість, толерантність, відповідальність, об’єктивність, довіра, творчість, і т. д..

(додаток 1)

 

2. Об’єднання в групи.

 

3. Вправа «Групове оцінювання цінностей»

Кожна група отримує  список цінностей. Учні уважно читають список і оцінюють кожну цінність за наступною шкалою: 1 – цінність не має для них значення; 2 – в принципі, може бути важлива; 3 – має конкретне значення і потрібна часто; 4 – дуже важлива цінність; 5 – цінність, яку учні ставлять понад усе.

Правила роботи в групі: оцінка ставиться тільки тоді, коли всі учні з нею погодились; учні можуть дискутувати між собою, наводячи доводи та приклади, виставляючи оцінку цінностям.

Список цінностей:

-         активне діяльне життя (повнота й емоційна насиченість життя);

-         життєва мудрість (зрілість думок і здоровий глузд, що досягається життєвим досвідом);

-         здоров'я (фізичне і психічне);

-         цікава робота;

-         краса природи і мистецтва (переживання прекрасного в природі й у мистецтві);

-         кохання (духовна і фізична близькість з коханою людиною);

-         матеріально забезпечене життя (відсутність матеріальних ускладнень);

-         наявність хороших і вірних друзів;

-         суспільне покликання (повага колективу, товаришів по роботі);

-         пізнання (можливість розширення своєї освіти, кругозору, загальної культури, інтелектуальний розвиток);

-         продуктивне життя (максимально повне використання своїх можливостей, сил і здібностей);

-         розвиток (робота над собою, постійне фізичне і духовне вдосконалення);

-         розваги (приємне, необтяжливе проведення часу, відсутність обов'язків);

-         свобода (самостійність, незалежність у думках і вчинках);

-         щасливе сімейне життя;

-         щастя інших (добробут, розвиток і вдосконалення інших людей, всього народу, людства загалом);

-         творчість (можливість творчої діяльності);

-         впевненість у собі (внутрішня гармонія, свобода від внутрішніх протиріч, сумнівів);

-         акуратність (охайність), порядок у справах;

-         вихованість (хороші манери);

-         високі запити (високі вимоги до життя і високі домагання);

-         життєрадісність (почуття гумору);

-         старанність (дисциплінованість);

-         незалежність (здатність діяти самостійно, рішуче);

-         непримиренність до недоліків у собі та інших;

-         освіченість (широта знань, висока загальна культура);

-         відповідальність (почуття обов'язку, уміння тримати своє слово);

-         раціоналізм (уміння розсудливо і логічно мислити, приймати обдумані, раціональні рішення);

-         самоконтроль (стриманість, самодисципліна);

-         сміливість у відстоюванні своєї думки, поглядів;

-         тверда воля (уміння настояти на своєму, не відступати перед труднощами);

-         терпимість (до поглядів і думок інших, уміння прощати іншим їхні помилки);

-         широта поглядів (уміння зрозуміти чужу точку зору, поважати, звичаї, звички, смаки інших);

-         чесність (правдивість, щирість);

-         ефективність у роботі (працьовитість, продуктивність);

-                   чуйність (дбайливість).

(додаток 2)

 

Питання для обговорення

Кожна група презентує свої цінності ( з оцінкою 5), які людина ставить понад усе. Результати виписуються на дошку або закріплюються за допомогою магнітів. Кожна наступна група додає свої цінності. В результаті є список цінностей, які вибрали всі групи.

 

¾                             Що ви відчували, коли вас просили оцінити цінності?

¾                             Чи легко було розставатися з вашими цінностями? Чому?

¾                             Які труднощі виникли в ході групової роботи?

¾              Чи задоволені ви цінностями, що за­лишилися?

¾              Чи важко було вибирати цінності й віддавати їх?

¾              Яке у вас було відчуття, коли залиши­лись дані цінності?

 

4. Вправа «Що дані цінності означають для мене».

Кожен учень отримує листок з цінностями і працює з ним самостійно (для роботи потрібний олівець і гумка).

Підказка вчителя: Що робить вас щасливим? Без чого ви зможете легко прожити? Уважно прочитайте список. Спочатку оберіть ті цінності, які, на вашу думку, для вашого життя не мають значення. У першому стовпчику проти цих цінностей зробіть позначку (знак «мінус»). Якщо цінність життєво важлива –  знак «плюс».  Перечитайте список цінностей, які ви обрали і виберіть серед них 15 найважливіших, зробивши відмітку у другому стовпчику. Наступне завдання: з обраних 15-ти цінностей треба залишити тільки п’ять. Це і будуть ті життєві цінності, які визначають ваше життя. Найімовірніше, вони будуть відображати ваш світогляд, який сформувався під впливом оточуючих вас людей і життєвого досвіду. Спробуйте пронумерувати їх за ступенем значимості для вас.

Цінність

Вибери 15 цінностей, важливих для тебе

З обраних 15

цінностей вибери 5

Спробуй пронумерувати їх за ступенем значимості

Воля

 

 

 

Наполегливість

 

 

 

Відвертість

 

 

 

Скромність

 

 

 

Здатність розуміти

 

 

 

Самоповага

 

 

 

Довіра

 

 

 

Віра

 

 

 

Краса

 

 

 

Терпіння

 

 

 

Сила

 

 

 

Вірність

 

 

 

Любов

 

 

 

Ніжність

 

 

 

Щирість

 

 

 

Життєрадісність

 

 

 

Благополуччя

 

 

 

Надія

 

 

 

Неординарність

 

 

 

Уміння спілкуватися

 

 

 

Винахідливість

 

 

 

Честь

 

 

 

Гідність

 

 

 

Мудрість

 

 

 

Друзі

 

 

 

Принциповість

 

 

 

Самодисципліна

 

 

 

Незалежність

 

 

 

Рішучість

 

 

 

Прагнення до знань

 

 

 

Логічність

 

 

 

Практичність

 

 

 

Дипломатичність

 

 

 

Кохання

 

 

 

Здатність мислити

 

 

 

Розум

 

 

 

Досконалість

 

 

 

Доброта

 

 

 

Совість

 

 

 

Гнучкість

 

 

 

Багатство

 

 

 

Свобода

 

 

 

Визнання

 

 

 

Саморозвиток

 

 

 

Реалізація внутрішніх можливостей

 

 

 

Відчуття радості й повноти життя

 

 

 

Відповідальність

 

 

 

Здоров'я

 

 

 

Гармонія в сім'ї

 

 

 

Самореалізація

 

 

 

Цікава робота

 

 

 

Творчість

 

 

 

 

(додаток 3)

 

Питання для обговорення

-                           Яку інформацію для роздумів ви отримали, виконуючи цю вправу?

-                           Чому важливо в житті мати особисті цінності?

-                           Як ви вважаєте, під впливом чого формуються цінності? (Відповідь: сім'я, релігія, культура, друзі, засоби масової інформації тощо).

-                           Чи змінюються з часом цінності? (Деякі цінності є базовими, центральними;  вони практично не змінюються упродовж життя, інші ж цінності будуть трансформу

 

5. Підведення підсумків.

     Думаю, що кожен з вас сьогодні трошки краще зрозумів себе та тих, хто поряд. Що ми цінуємо? Що цінує моя родина? Пропоную вам зробити дослідження в своїх родинах. Проведіть опитування в ваших сім’ях: які цінності виберуть члени вашої родини?

     В якій країні ми хочемо жити, залежить тільки від нас.

 




       
Пам’ятка безпечної поведінки під час літніх канікул для учнів
Ось і розпочинаються літні канікули. Як завжди, кожен з нас проведе їх по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи, багато друзів – все це чекає на вас влітку. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок!
Але також закликаємо Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований:
  • Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.
  • Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.
  • Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.
  • Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.
  • Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.
  • Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки.
  • Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим.
  • Під час відпочинку на узбережжі слід обов’язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.
  • Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.
  • Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.

Пам`ятка з техніки безпеки на літніх канікулах
  1. Правила дорожнього руху
  • Ходити тільки по правiй сторонi тротуару;
  • дорогу переходити не поспiшаючи;
  • не можна переходити дорогу навскіс;
  • переходячи дорогу слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини зупинитися i подивитися направо;
  • якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;
  • якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти назустріч транспорту, що рухається.
  1. Правила електробезпеки
  • Під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з розетки за шнур;
  • категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;
  • не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під напругою;
Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.
  1. Вибухонебезпечні предмети
  • До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
  • забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
  • не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;
  • виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу, вiйськкомат.
  1. Правила протипожежної безпеки
  • Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;
  • гра з вогнем — одна з причин пожежi;
  • дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в турпоходi.
  1. Правила поведiнки на водi
  • Купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—25С i води — не менш нiж 18—200С;
  • купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;
  • забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;
  • не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;
  • грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;
  • не забруднюйте воду та берег;
  • не подавайте хибних сигналiв тривоги;
  • не користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.
  1. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях)
  • Завжди прагнiть бути культурною людиною;
  • поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;
  • поважайте старших, не будь грубим;
  • не гуляйте пiзнiше 21 години;
  • не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;
  • бiльше читайте художньої лiтератури.
  1. Категорично забороняється
  • Ходити на територiї новобудов;
  • купатися без догляду дорослих;
  • розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;
  • iздити на велосипедi на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.
  1. Суворо дотримуйтесь правил:
  • дорожнього руху;
  • користування газовими, електричними приладами;
  • поведiнки дiтей на водi;
  • користування пасажирським лiфтом;
  • протипожежної безпеки.

 ВИХОВНИЙ ЗАХІД, ПРИСВЯЧЕНИЙ РІЧНИЦІ  ДНЯ ПЕРЕМОГИ
Мета заходу:  виховувати почуття патріотизму, поваги до ветеранів, поважне відношення до історичної пам’яті свого народу, моральну культуру учнів, розвивати здатність відчувати, співпереживати, вміння слухати оточуючих.
Учасники заходу: ветерани Великої Вітчизняної війни, учні молодшої та старшої ланки.
Хід заходу
На початку заходу представити гостей.
1.      У ті щасливі дні, коли закінчилась війна
І землю нашу вже полишили тривоги,
Уперше пригадав я всі шляхи,
Усі важкі й гіркі дороги.
2.      Якщо б нам наказали знову все пройти,
Перетерпіти муки ті, тривоги,
Копати клятії траншеї та могили,
Мабуть, мені не висточило б сили.
Душа піти на смерть була готова,
Аби той бій не починати знову.
3.      З книги «Безсмертна пам’ять»: «Ніч з 21 на 22 червня 1941 р. Темрява. Туман. Тиша. Але тиша тривожна. Прикордонники сторожко прислухаються. На протилежному березі Бугу гітлерівські війська закінчують остання приготування. Наводяться тисячі гармат, до літаків підвішуються бомби, заправляються пальним танки. Наближається час «Х» -3.15…»
Гуркіт. Вибухи. Дим пожеж. Крики поранених, плач жінок і дітей. Стогін самої землі…(на фоні повітряної тривоги)
4.      Все починалося з грому небесного,
Такого жорстокого, такого нечесного.
Із ненависного, злісного грому,
Який на світанку вигнав із дому…
5.      А небо світле закрили чорні хрести!
Господи! Боже! Якщо ти є, захисти!..
Крізь руки у двір гусенята малі…
І кров на травиці…І кров на землі…
6.      І шипить у ставку гаряче залізо,
І полум’я дике шугає над лісом…
І мамо мовчазно-бліді, мов стіна…
І тато поволеньки кажуть: «Війна…»
7.      Звучить куплет пісні «Священная война»
Майже весь день ми навшпиньки –
В болоті.
Навіть рукою хитнути лінь:
Тіло зводить й пече ломота.
Тільки ввечері, перед сном,
В дитбудинок
Хворим дітям
Журавлину видали.
Спецпайком.
По сімнадцяти штук на брата.
8.      Дівчинка руки простягла,
І голова – на край стола…
Спочатку думали:
Заснула,
А виявилось,
Померла.
9.      Її зі школи на носилках
Додому хлопці віднесли,
У віях – сльози, як росинки, то висихали, то росли…
Ніхто не вимовив ні слова.
Лиш хрипко, як важке стогнання,
Учитель видавив, що знову заняття
Після поховання.
Звучить пісня (виконують діти) «Виряджала сина мати на крива вую війну»
10.  Часто мені сняться бої,
Де полягли друзі мої.
Крізь далину, морок і пил
Бачу німі тіні могил.
І встає в громах пройдена путь,
Ніби на фронт друзі ідуть…
11.  Ви віддали душі полям,
Стали поля вічністю вам.
12.  Тихо шумить з вітром полин –
В ньому печаль ваших сивин.
13.  В полі цвіте ніжний чебрець –
В ньому тепло ваших сердець.
14.  Рясно шумлять в полі хліба –
В них ваша кров, ваша судьба.
15.  Мирний Дніпро в море тече-
В ньому блакить ваших очей.
16.  Нам покоривсь зоряний світ –
Ваших то мрій смілий політ.
17.  Нові міста виросли знов –
В них розквіта ваша любов.
18.  І встає в громах
Пройдена путь.
Ніби на фронт друзі ідуть…
Ви віддали душі полям,
Стали поля вічністю вам.
Звучить пісня  років ВВв.
19.  Оголосили хвилину мовчання.
І, навіть, шепіт разом принишк.
Щоб в цю хвилину – хвилину єднання
Згадали всіх, хто на фронті поліг.
20.  Мені здається:
Як гримить салют,
По вулиці загиблії ідуть,
Живі неначе…
Тільки не співають,
І не тому,
Що не хочуть нам співать,
А тому,
Що мертвії мовчать…
21.  Ми їх не бачим,
Ми не чуєм їх,
Але вони завжди серед живих.
Чекають в своїм вічнім сні:
Чи варті ми цього життя,
Чи – ні?..
Хвилина мовчання
Вчитель. 1418 днів та ночей радянські люди вели проти фашистських агресорів криваву Велику Вітчизняну війну, яка є складовою другої світової війни, в яку було втягнуто більш, ніж 60 країн.
Ми шануємо пам’ять тих, хто не повернувся з полів битв, тих, хто загинув від ран у час після війни, тих, хто не дожив до сьогоднішньої річниці Перемоги над фашистською Німеччиною.
Але ми не повинні забувати й тих, хто подарував нам і всьому світові свободу і живе зараз поруч з нами.
Сьогодні ми хочемо сказати слова подяки… (називаються гості, звучать їх спогади)
22.  В затишнім класі просторім
Тиша стоїть зрання.
Зайняті діти ділом:
Пишуть по чорному білим,
Пишуть по білому чорним:
-          Нам не потрібна війна!(разом)
23.  Чітко у вранішнім світлі
Літера кожна луна.
Пишуть маленькі діти:
-          Мир всім народам на світі,
Простір є всім на планеті,
Нам не потрібна війна! (разом)

            Як говорити з дітьми про коронавірус та не сіяти паніку.

Коронавірус – найгучніший інфопривід цього року. Про нього багато говорять, але при цьому про нього мало знають, а нестача інформації закономірно призводить до паніки. Захистити шкільну родину від страхів та хвороб цілком реально: необхідно говорити з учнями про COVID-19 та пояснювати, як себе вберегти.
Ця стаття допоможе розплутати клубок складних запитань: навіщо та як саме розказувати дітям про епідемію коронавірусу? Використовуючи наукові дані та практичні вправи!

Як говорити зі школярами?

Говорити з дітьми на серйозні теми не завжди просто. Утім, уникати їх теж не варто, інакше діти залишаться зі своїми страхами віч-на-віч. І це може перетворитися на справжню катастрофу! Саме тому єдиний вихід – почати говорити!
  1. Оберіть комфортний простір та час, коли можете приділити учням усю свою увагу. Переконайтеся, що ви спокійні, не втомлені і не поспішаєте. Важливо присвятити першій розмові принаймні годину, бажано, у першій половині дня, аби школярі мали змогу все обдумати та пізніше поставити додаткові запитання.
  2. Бесіду варто почати з відкритого запитання про те, що діти знають про коронавірус та що відчувають у зв’язку з цим. 
  3. Не відкидайте і не знецінюйте побоювання та занепокоєння школярів, адже будь-які почуття – це нормально, вони важливі, їх варто озвучувати.
  4. Натомість повідомте факти, які дозволять протистояти можливій дезінформації школярів (особливо щодо рівня ризику) та поясніть, звідки походить ваша інформація.
  5. Дозвольте учням вести розмову: очікуйте складних запитань, але не ініціюйте їх, аби не перевантажувати школярів інформацією.
  6. Наголосіть, що продовжити бесіду можна у будь-який час, зауважте, що ви відкриті до розмови віч-на-віч.
  7. Потрібно бути готовими до того, що однієї розмови буде недостатньо. Нові дані про коронавірус з'являються ледь не щодня, тож варто обговорювати їх із дітьми, адже саме вчитель має бути джерелом перевіреної інформації. 
  8. Зберігайте спокійний, упевнений і переконливий тон.
  9. Будьте чесні, але дотримуйтеся відповідних меж. Не бійтеся говорити про власні почуття, діти все одно відчувають приховане занепокоєння. Будьте щирими – і діти відповідатимуть взаємністю.

Про що варто розповісти?

Аби не поширювати фейкову інформацію, варто довіряти лише перевіреним джерелам, одне з яких – Всесвітня організація охорони здоров’я.
Що таке «коронавірус COVID-19»?
«Коронавірус» є збірною назвою для різних вірусів, але кожен штам (популяція схожих мікроорганізмів) має окрему назву. Назву отримав завдяки своїй будові - шипи та відростки вірусу візуально схожі на «корону».
Які симптоми зараження коронавірусом COVID-19?
За симптоматикою коронавірус схожий на грип: у хворих спостерігається підвищення температури та кашель Украй рідко: задишка чи пневмонія.
Наскільки небезпечним COVID-19 є для дітей?
«Випадки захворювання у дітей – украй рідкісні», – повідомляє доктор медичних наук Х. Коді Мейсснер, начальник відділу дитячих інфекційних хвороб Медичної школи університету Тафтс.
Чи можуть домашні тварини бути носями коронавірусу COVID-19?ВООЗ повідомляє, що досі не зафіксовано жодного випадку інфікування домашніх тварин коронавірусом COVID-19.
Як розповсюджується COVID-19 у світі?

Дієві поради для розмови з дітьми про коронавірус:

1. Повідомляйте просту інформацію, оперуючи фактами. Зосереджуйтеся на позитивних повідомленнях: в абсолютній більшості випадків хворі одужують, багато хто має легкі симптоми хвороби, в Україні на 5 березня зафіксовано лише один випадок захворювання тощо.
2. Опишіть основні симптоми та заохотьте школярів одразу повідомляти про погане самопочуття. А якщо захворіли – краще залишитися вдома.
3. Запропонуйте дітям розглядати епідемію коронавірусу як привід виробити корисні звички: гігієна рук, правильна поведінка при кашлі, «рукостискання» ліктями замість долонь, часте провітрювання та вологе прибирання приміщення тощо.
4. Наголошуйте на тому, що весь світ працює над створенням вакцини та шукає нові методи лікування. А лікарі готові допомогти. Якщо учні турбуються про бабусь, дідусів чи інших людей, сфокусуйте їхню увагу на тому, якими люблячими та турботливими дітьми вони є, та продовжуйте транслювати позитивні повідомлення про кваліфіковану медичну допомогу і світову підтримку.
5. Використайте дискусію як можливість разом дізнатись і вивчити нове: як наш організм проистоїть вірусам; як різні симптоми захворювання є ознакою того, що наш організм працює над одужанням та «загартовується»; як віруси змушують науоквців шукати нові методи лікування.
6. Поясніть дітям, що цей вірус не характерний для однієї країни чи групи людей, тож їхня задача – бути пильними супергероями та одразу припиняти будь-які расистські забобони.

Профілактичні дії

Розкажіть дітям про профілактику інфікування та поширення коронавірусу, запропоновану Міністерством охорони здоров’я України. Постери можна роздрукувати та повісити у класі.


Повідомте дітям, що миття рук – один із найголовніших способів убезпечити себе від коронавірусу та інших хвороб. Критично важливим є дотримання наведених нижче інструкцій (їх можна роздрукувати та повісити в туалеті, їдальні, біля входу у клас тощо).
Періодичність миття рук:
  • після повернення з вулиці додому;
  • до, під час і після приготування їжі;
  • до і після догляду за хворим;
  • після кашляння, чхання, видування носа;
  • після відвідування туалету;
  • після контакту з тваринами.


Тема. «Ти на канікулах марно часу не гай, про правила безпеки завжди пам’ятай».
Мета: провести попереджувальні бесіди з техніки безпеки під час весняних канікул; ознайомити учнів з основними правилами дорожнього руху та пожарної безпеки, з правилами поведінки з незнайомими людьми та правилами поводження з тваринами; розвивати мислення та увагу учнів; вчити будувати алгоритми безпечної поведінки; виховувати самостійність, дисциплінованість .
Форма заняття: класна година.
Обладнання: нетбук; презентація Power Point.
Література: інструктажі з техніки безпеки школярів.
                               
                                        План проведення заняття
І.Організація початку заняття.
ІІ.Повідомлення теми заняття.
ІІІ. Основна частина.
3.1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
3.2. Перегляд слайдової презентації.
3.3.Фіз.хвилинка.
3.4.Гра «Так чи ні».
ІV.Підсумок.
                                        Зміст заняття
І.Організація початку заняття.
Доброго дня, діти! Сідайте,будь ласка. Погляньмо один на одного, посміхнімося, подумки побажаймо успіхів.
ІІ.Повідомлення теми заняття.
Ви всі мабуть з нетерпінням чекаєте канікул. Сьогодні ми з вами поговоримо про те, яких  правил безпеки, потрібно дотримуватись під час весняних канікул.
ІІІ. Основна частина.
3.1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
 Діти передають уявний мікрофон та розповідають знайомі їм правила ТБ.
3.2. Перегляд слайдової презентації.
Слайд 1- ПДР
Слайд 2- Правила техніки безпеки при користуванні побутовими газовими приладами.
Слайд 3- Правила протипожежної безпеки.
Слайд 4- Правила поводження з тваринами.
Слайд 5- Правила безпечної поведінки з незнайомими людьми.
3.3.Фіз.хвилинка.
Встали рівно біля парт,
Та зігнули так ручата,
Й полетіли мов качата.
Ніжками затупотіли
Потім разом всі присіли,
До сонечка потяглися
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились,
Руки вниз ми опустили
Трохи ними потрусили
Шию трішки розім'яли.
І за парти посідали.
3.4.Гра «Так чи ні».
Клас поділяють на три команди за кількістю рядів. Гра проводиться у формі змагання між рядами. За кожну правильну відповідь команда отримує бал. Виграє команда, яка отримала найбільшу кількість балів.
Я ставитиму вам запитання , а ви відповідайте «так» чи «ні».
-Є вулиці й дорога в нас,
Там всяк цінує власний час
Є на дорогах перехід
І ти там звешся ….         водій.       Діти:НІ (пішохід)
-У світі безліч речовин:
І спирт, і газ, і керосин.
Вони загальну рису мають:
Від іскри навіть …        вибухають.  Діти:ТАК
-Правила дорожнього руху існіють лише для водіїв. Діти:НІ ( ще й для пішоходів)
- Сужби порятунку можна викликати за телефоном 999. Діти:НІ ( 101-пожежники,102-міліціянти,103-швидка,104-газова служба)
-На вулиці можна вихвалятися новим телефоном. Діти:НІ
- При загрозі нападу треба голосно кричати . Діти:ТАК
-Побачивши свору собак слід швиденько убігати. Діти:НІ
-Виходячи з квартири треба перекривати газовий кран. Діти:ТАК
ІV.Підсумок.
Ну, що ж діти, ми бажаємо вам веселих канікул. Пам'ятайте, ті правила безпеки, які ми сьогодні з вами розглянули. До побачення.

                                               Козацькі забави


Мета: Поглиблювати знання учнів про козацькі забави, уміння і навички.   Привчати дітей до систематичних занять з фізичної культури і спор¬ту, розвивати спритність, рух¬ливість, відчуття взаємодопомоги,  формувати  культуру  здоров’я,   прищеплювати  навички  здорового  способу  життя.  Виховувати любов до  України, бажання стати завжди на її захист.

Обладнання:    плакати із заповідями козаків,  які вони писали на своїх гербах: «Працею звеличуюсь», «Силою волі і духу прикрашаю життя»,  із  прислів’ями  « Степ  та  воля -  козацька  доля», «Де  козак  там  і  слава»,  «Козак – слабому  захисник,  цінити  побратимство  звик», «Козацькому  роду  нема  переводу».Спортивний інвентар.

Девіз змагань:     КОЗАЦЬКА ІСТОРІЯ ЖИВЕ, НЕ ВМИРАЄ,
             І СЛАВА ПРО НЕЇ ВІКАМИ ЛУНАЄ!

В 1991 року 6 грудня Верховна рада прийняла постанову про створення Збройних Сил і тому саме цей день вважається святом – Днем Збройних Сил України.
       Збройні Сили  є необхідним атрибутом Держави і  виконують її найголовнішу захисну функцію. Адже політичний, економічний, розквіт України  можливий лише за умови гарантування її державного суверенітету, політичної незалежності,збереження територіальної цілісності та недоторканості кордонів.
       І саме гарантом національної безпеки України виступають боєздатні збройні сили, побудовані за принципом оборонної достатності.

      Щоб у мирі ми росли,
Щоб щасливі ми були,-
Хто щоночі і щодня
Спокій нам охороня?

         Наша рідна армія
На посту поставлена,
Наша рідна армія
У віках прославлена.

    А першими захисниками нашої неньки України були козаки.
Сьогодні на нашому конкурсі зібралися наймолодші учні – «Сотня козачат», щоб позмагатися в спритності, винахідливості вмінні.
     Розвивайся, сухий дубе-
Завтра мороз буде.
Приготуйтесь, козаченьки,
Поєдинок буде.
      Демонструйте свою спритність,
Розум, а ще вроду
Щоб гриміло:
(разом) «Козацькому роду нема переводу»
Козаки! Сини Твоєї Батьківщини,
В них сила духу непоборна!
Козацтво - слава України,
Це гордість наша всенародна!

Зустрічайте наших учасників (звучить марш Б.Хмельницькго)
Оцінювати наших козачат будуть досвідчені козаки-радники.
1.___________________________
2.___________________________
3____________________________
І нарешті, наші глядачі, які прийшли підтримувати наших учасників.
Ми переходимо до наших конкурсів і бажаємо всім удачі.
Представлення  команд.
(Кожна команда говорить назву та девіз, демонструє емблему. Капітани   вручають   емблеми   суддям.    Оцінюється оригінальність, форма).
Команда  «Жартівливі»: Дайте нам побільше каші — перемоги      будуть наші!
Команда «Кмітливі»:  Ми зумієм  без вагання виконати всі   завдання!
Звучить фонозапис «Запорізький марш»

         Де Савур-могила,
Широка долина,
Сизі орли пролітають.
А маленькі козачата,
Як мак процвітають.

Сьогодні свято всіх зустріне.
Сьогодні всі малята тут.
І в цьому залі радість лине –
Веселі ігри їх тут ждуть.

Естафета
(біг з м’ячем по смузі перешкод, змійка крізь кеглі)
                  Давайте ж, браття, візьмемось за руки,
Для цього в нас ще вистачає сил,
І не забудем козаків науки
Тоді ніхто нам не зламає крил

Конкурс капітанів
Бути капітаном дуже відповідально. Адже від того як він організує команду, залежить її успіх. А от які у нас гарні капітани команд покаже наступний  конкурс.
(капітан по черзі кидає м’яч учасникам ті його відбивають)

Скакалка
        Чула, хлопці нічого,
Козаки вони ого-го!
Тож недарма всі дівчата
Поспішали так на свято!
(по 1 учаснику від команди -  стрибки на скакалці протягом 30 сек.)
Снайпер
              Ми в школі вчимося
Й сади ростимо,
Лісами, полями
В походи йдемо.
Прослались нам світлі
Шляхи до мети,
Під небом спокійним
Ми хочем рости.
Справжній захисник повинен вміти добре попадати в ціль.
І хоч наші учасники ще зовсім маленькі, але вони вміють це дуже добре робити.(кожен учасник має три спроби попадання кульок в корзину).
(звучить фонозапис «Мы теперь солдаты»)
Кегельбан
               Колиска наша – ненька Україна
Сини її – преславні козаки
Що йшли за правду  і за волю
І небо колихалося від болю
( кожен учасник має по одній спробі. Завдання  збити одним ударом  як можна більше кегель)

Ласо
             Така у житті мені випала доля,
Чи може наврочено так на роду:
Із виру життя повертаюсь додому
Спішу до вікна в яблуневім саду

              У буднях і болях натруджена здавна
Моя українська батьківська земля,
Земля Ярославни, козацької слави
Ти вольності крила свої розправляй.
За сигналом кожен гравець команди повинен закинути кільця на стержень, який стоїть на відстані 8-9 м. Під кожним стержнем – цифра.
( у кожного учасника по одній спробі. Завдання: накинути кільце на ціль. Цифра на цілі - це бали)

Осідлай цього коня
     А де ви бачили, щоб козаки та пішки ходили?
Недаремно про них пісні співають:

              А козаки їхали на конях
А серце їхнє билося на сполох
І як на це не подивись
А без коня не обійтись
Козаки у нас сучасні тож їм і коні потрібно – сучасні. Думаю ось ці їм саме в пору (скейти)
(Під мелодію «Крепче за баранку держись, шофёр» проходить естафета на скейтах.

«На волю».
Змагання на витривалість.
Бувало, що козаки потрапляли у полон до ворога. Але вони вміли непомітно, долаючи перешкоди, втек¬ти на волю.
  1)Стрибки в мішках.
  2) Біг у валянках.
   3) «Тунель» (гравець повинен пролізти через довгий мішок).

Вітання  дівчаток
К
Козак — герой народу України.
Козакувати — справа не проста.
Коли державу відбудуєм незалежну,
Красою слава запалає золота.
О
Острів Хортиця —республіка козацька.
Ось де слава розквітала буйноцвіттям!
Ой, як боронили наші предки  хвацько
Острів, Україну, наше довголіття!
З
Запорожець завше знає,
Звідки ворог зазіхає.
Зможуть легко перемогти
Запорожці-козаки.
А
А слово, школярики, все прочитайте,
А потім про славу козацьку згадайте,
Аби не забути історію роду,
Аби бути гідними дітьми народу.
К
Козаки — це вільні люди!
Козаки — безстрашні люди!
Козаки — борці за волю,
За народу щасливу долю!

—        І веселі, і завзяті підростають козачата.
—   Козачата,   усіх  із  святом  вітаємо!
—        Всім здоров'я, впевненості в собі, успіху бажаємо!
 Ростіть сміливими і кмітливими,  здоровими  козача¬тами.

Підведення підсумків змагання.

Ну  от і все, звучить свисток,
Гра закінчилася щасливо.
Виходять переможці на місток.
Вітайте їх! Ось наша сила!

О, спорт! О, спорт!
Це просто клас.
Дружіть із ним ви завжди.
Здоров’я,юність, силу дасть
І творчої наснаги.
(підведення підсумків змагання, нагородження)

Набігались ми, награлись,
Накричались досхочу.
Я солодкі нагороди,
Найгаласливішим вручу.
( Дітям вручаються солодкі нагороди).

Вам побажаю я щастя і долі,
Здоров’я  міцного і друзів доволі.
Хай же буде добрим світ
Без війни, без свар, без бід.
Хай пісні лунають всюди,
Хай здорові будуть люди!

Шановні наші учасники. Сьогодні ви нас переконали в тому, що ви – великі молодці, ми впевнені, що і надалі ви будете добре навчатися, розвивати спритність, буди гарними громадянами нашої держави,а в майбутньому - достойними захисниками.
Користуючись нагодою вітаємо всіх теперішніх і майбутніх захисників Вітчизни.



Тема виховного заходу: «Подорож у країну Безпеки»

 Мета: Закріпити  та поглибити знання дітей про правила безпечної поведінки в різноманітних побутових ситуаціях, вміння користуватися набутими знаннями в своїй діяльності; 

Розвивати комунікативні здібності;

Виховувати дбайливе ставлення до життя і здоров’я свого та оточуючих людей.

Матеріал: дорожні знаки,  дидактичні ігри: «Допоможи Миколці перейти вулицю», «Склади картинку», «Чарівна торбинка», таблиця-схема кімнати

                                                  Хід заняття:

 - Любі діти! А ви любите подорожувати? Тоді я вас запрошую в країну Безпеки. Щоб не пропустити нічого цікавого давайте зробимо гімнастику для очей

 (окоробика) 

 - Тож вирушаймо. Подивіться у віконечко.

·        Що ви бачите? (ліворуч та праворуч стоять дорожні знаки)

·        Що вони означають?

- А ось і наша перша зупинка. Зупинка Світлофора - Моргайкіна. Тут потребують нашої допомоги.

- Виходьте, будь ласка, з автобуса.

·        А ви помітили, чи всі правильно обійшли автобус?

·        З якої сторони його треба обходити? Чому?

·        А який транспорт обходять попереду?

- Молодці! Сідайте за столи та роздивіться уважно малюнки, треба допомогти Миколці перейти вулицю, бо світлофор не працює,  розфарбуйте світлофор так, щоб не сталося біди.

Дидактична гра «Допоможи Миколці перейти вулицю»

    ·         Чому ви так вирішили?

·        А тепер обміняйтесь малюнками і перевірте, чи правильно виконав завдання ваш товариш?

 - Розумнички! Ось ми і допомогли Миколці, сідаймо в автобус та вирушаймо далі.

- Діти, а ви хочете знати яка наступна зупинка? Тоді вам прийдеться відгадати загадку.

Без рук, без ніг.

А в гору повзе.

Шипить, злиться,

Води боїться.   (вогонь)

(помічник саджає на зупинці Ведмедика з забинтованою лапкою та торбинкою за плечима)

 - Так, ви відгадали, ця зупинка Доброго Вогню.

·        Чому вогонь називають добрим?

·        А чи завжди він добрий?

(відповіді дітей)

     ·        Ой, дивіться, а хто там сидить?

·       Як ви гадаєте, чому у Ведмедика замотана лапка? 

(припущення дітей)

 - Все ж таки послухаємо Ведмедика, він каже, що грався сірниками та обпік лапку. Ой, діти, Ведмедик не знає з чим не можна гратися, щоб не сталося біди. Давайте йому розкажемо та покажемо.

 - Дивіться, Королева Пожежа знов постаралась та розрізала всі картинки, щоб ми нічого не знали. Але ми розумнички і в одну хвилинку зберемо картинки та розкажемо Ведмедику як треба поводитись з цими речами.

Дидактична гра «Склади картинку»

Вогню боятися не треба,

Якщо порядок в домі є.

Коли працюють справно речі -

Магнітофони, праски, печі

І телевізор, й газплита –

Пожежа в дім не завіта.



- А якщо все ж таки виникла пожежа, що треба робити?  (відповіді дітей)

- Ось, бачиш Ведмедик, ти вже знаєш як поводитись у таких ситуаціях.

 - Діти, мені здається, що ми засиділись, хочеться розім'ятися. Хто зі мною?

 Фізкультхвилинка: 

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки – вгору, руки – в боки

І зробить чотири кроки.

Плесніть, діти, кілька раз

І у подорож. Гаразд?



- Молодці, нам вже пора їхати, сідайте в автобус.

·        Ведмедика беремо із собою?

·        Ой, а я відразу не помітила, а що то в тебе за плечима?

 Дидактична гра «Чарівна торбинка»

 - Діти, дивиться, що він взяв з собою в дорогу. (ножиці, запальничка, відерце, совок, цукерка, голка)

- З маленької іскри великий вогонь буває.

- Як ви гадаєте, чи всіма предметами можна гратися? А чому ні?

- От, бачиш, Ведмедик, які небезпечні речі ти взяв з собою. Щоб уникнути біди треба бути завжди обережним!

 - Тож і наступна зупинка – Обережна. Цікаво, а чому ми можемо навчитися на цій зупинці? А наприклад, як себе поводити, коли ти  залишився сам вдома.

- Уявимо собі, що Дмитро залишився один.

 Інсценування «Дзвінок незнайомця в двері»

      ·        Чи правильно Дмитро поступив?

 ·        А ви як би відповіли?

 ·     А щоб ви зробили, якби побачили, що до ваших сусідів  вдерлися незнайомці? (відповіді  дітей)

 - Молодці! А зараз уявимо іншу ситуацію.

 Інсценування «Зустріч з незнайомцем на вулиці»

 - Ви бачите, зупинка дійсно Обережна. Які правила поведінки з незнайомцями ви знаєте.

          ·        Ніколи не розмовляй з незнайомцем

·        Ніколи не сідай в машину до незнайомця

·        Ніколи не відчиняй двері незнайомцю

·        Ніколи не бери у незнайомця ласощі

·        Ніколи нікуди не йди з незнайомцем

     - Ну, що ж, діти, наша подорож закінчується. Ой, дивиться, а незнайомець щось залишив, подивимось? Та це план квартири, а  скільки тут предметів, які можуть стати небезпечними. Давайте  помітимо їх фішками.

 - Молодці, ви все зробили правильно.

   Тож гарну поведінку обирайте,

    Якщо бажаєте до старості дожить.

   Любіть себе та інших поважайте,

 Своє життя й здоров’я бережіть.

- Вам сподобалась наша подорож? Мені теж, але вже час повертатися до садка. Ведмедик нам дуже вдячний за допомогу і приготував вам ласощі.


Виховна година 

Тема: «Трагедія Чорнобиля»
Мета: розширити знання учнів про Чорнобильську трагедію; наголосити про потенційну небезпеку радіації, розповісти про ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС; вчити застосовувати в повсякденному житті елементарні радіаційно - гігієнічні навички, розвивати в учнів уміння давати свою оцінку вчинкам, подіям, визначати основний зміст отриманої інформації; виховувати любов до рідного краю, природи, людяність, доброту.
Вид заняття: виховна година-спогад.
Хід заняття:
І Вступна частина
Привітання.
Повідомлення теми і мети.
·        Шановні діти! На жаль, не всі річниці в наших календарях відмічені червоним святковим кольором. А річниця, про яку йтиме мова сьогодні, взагалі не позначена в жодному, календарі. Але лише тому, що віддає від неї скорботою і болем у серці кожного свідомого українця, росіянина, білоруса.
·        Сьогодні день вшанування учасників ліквідації наслідків аваріїна Чорнобильській АЕС. Всі ви народились вже після цієї трагедії, але неодноразово чули такі визначення як «чорнобилець», «ліквідатор»,  «евакуйований» або ж «виселенець». Тож, сьогодні мова йтиме про Чорнобильську аварію. А епіграфом нашого заняття буде вірш, який ви бачите на дошці. Хто хоче зачитати?
«Чи знаєш ти, світе,
Як гірко ридає полин,
Як тяжко, як тужно
Моєму народу болить!...»
Як ви розумієте цей уривок вірша?
Молодці. Тож, починаємо наше заняття. 
ІІ Основна частина

Сторінка «Все почалось…»

·        Діти, а яка пора року зараз на дворі?
·        Так, вірно, а як змінюється природа з приходом весни? Які зміни ви помітили? Якими стають дерева, кущі?
·        Діти, а хто мені скаже, який зараз місяць?
·        Було собі в Україні місто Чорнобиль. Затишне, красиве. Та біля нього побудували атомну станцію. І ось планове виключення реактору, що тривало 20 секунд. Через декілька секунд, в результаті різкого стрибка напруги стався хімічний вибух, в результаті якого в атмосферу викинуто 520 видів небезпечних речовин. Сталася аварія на атомній станції. Вибух був настільки потужним, що забруднення розповсюдилося на значні ділянки території Радянського Союзу, які наразі входять до складу Білорусі, України та Росії. На них не можна сіяти, пасти худобу. На заражених землях нікому тепер не можна жити. Ті землі треба лікувати. Чорнобиль — тепер велика рана України.
·        Чорнобиль походить від назви гіркого полину чорно-билки. Спочатку так іменувалося давнє поселення, потім — місто, а згодом — і атомна електростанція.
В порожніх селах вітер квилить,
Тополі гне і берези квилить,
Стоять на сонці полини,
Ростуть в городах бур’яни.
З річок веселки воду п’ють
І страшно яблуні цвітуть.
 Сторінка «Радіація»
·        Діти, а чи знаєте ви, що таке радіація?
Радіація – це невидиме випромінювання. Простіше кажучи, це дуже маленькі частинки, які летять від джерела випромінювання, пробиваючи все на своєму шляху. Проходячи через живий організм, радіація руйнує тканини, начебто весь організм наскрізь пролетіла дуже дрібна куля.
·        Наступного дня після аварії на ЧАЕС, в м. Прип’ять радіаційний фон піднявся дуже високо. Якби евакуація була на 1 день пізніше, то всі жителі міста могли отримати смертельну дозу радіації. Всі люди, які знаходилися поблизу радіоактивних уламків більше 15 хв., які утворилися внаслідок вибуху, отримували смертельну дозу радіації, і загинули в той же день.
·        Діти, як ви зрозуміли що таке радіація?

Сторінка «Правила поводження у забрудненому середовищі»

·        Так ось радіація – це небезпечні частинки, і якщо вже сталася така катастрофа, кращій вихід не заходити на ті території. Але зараз проводяться екскурсії і тому потрібно знати правила поводження у забрудненому середовищі. Давайте їх зачитаємо:
1.     Найперше і найголовніше правило - дотримання чистоти тіла, одягу, приміщення, їжі.
2.     Неприпустимо їсти немиті овочі та фрукти. Адже вони дозрівають біля дороги, де пил може вміщувати радіоактивні частинки.
3.     Не можна брати до рота зірвану травинку, билинку, смоктати бурульку.
4.     Всю обробку їжі треба робити ретельніше: гарно мити у проточній воді, зливати, виварювати та ін.
5.     Необхідне вологе прибирання, ретельне витирання пилу з меблів підвіконня, зміна взуття.
6.     Особиста гігієна: ретельно мити руки з милом перед вживанням їжі, після вулиці, ополощу вати рот і горло перед їжею, часто мити голову, приймати душ, дбати про чистоту одягу.

Сторінка «Зелена аптека»

·        Але якщо так сталося що ви отримали радіацію, то вам на допомогу прийде природа. Існують рослини, які допомагають виводити радіацію з організму людей.
Аптекар Гарбуз. У нього багато цукрози, клітковини. Є кальцій, залізо, мідь, фосфор, що так необхідні для розвинення дитячого організму. Багатий він і вітамінами. Вітамін С зміцнює імунну систему. Вітамін РР виводить з організму радіацію. А вітаміни групи В врівноважують нерви. Наші вчені дійшли висновку – найцінніша найцілющіша дієта для дітей, які живуть на забрудненій Чорнобильською катастрофою території, гарбузова.
А вживання відвару з дубової кори лікує зоб - цю підступну хворобу, яку зараз провокує Чорнобиль. Варто внести в меню і жолудеві коржики - їх печуть на половину з вівсяним борошном.
·        Тож тепер ви знаєте які продукти потрібно вживати для захисту від радіації

Сторінка «Герої Чорнобиля»

·        Знайшлись люди, які поклали своє життя для забезпечення для нас світлого майбутнього. Зараз їх називають «ліквідатори», «чорнобильцями», «Героями України».«Хто вони?» - запитаєте ви. 28 бійців - пожежників в першу годину після аварії на ЧАЕС, 26 квітня 1986 року. Ці хлопці готувалися до сутички з вогнем, але ніколи не думали, що для деяких з них вона буде останньою.
·        Особливо відзначилися тоді: майстер спорту СРСР, старший сержант - Василь Іванович Ігнатенко; кандидат у майстри спорту, лейтенант внутрішньої служби - Віктор Миколайович Кібенок; майор внутрішньої служби, начальник варти другої воєнізованої пожежної частини управління внутрішніх справ з охорони ЧАЕС - Володимир Павлович Правик, та ін. ціною свого життя герої відвели біду, врятували тисячі людських життів. Під час гасіння пожежі на ЧАЕС, В.П.Правик отримав високу дозу опромінення і загинув. Указом Верховної Ради , йому посмертно присвоєно звання «Героя Радянського Союзу».
Хвилина мовчання.
·        Давайте вшануємо пам'ять тих людей, які ціною свого життя і здоров’я виконали свій обов’язок, і захистили людство від згубного впливу, хвилиною мовчання.

Сторінка « Пам’ять про Чорнобиль»

·        Герої Чорнобиля відомі всьому світу. Їхніми іменами названі вулиці, про них написані книжки.
ІІІ Заключна частина
 Підсумкова бесіда.
 Ось наше заняття підходить до кінця.
·        Що таке радіація?
·        Які правила поводження у забрудненому середовищі ви запам’ятали?
·        Як в нашому районі вшановуються пам'ять героям-ліквідаторам?
Прощання.
·        Молодці, але ніколи не забувайте тих людей, які пожертвували своїм житіям заради нашого блага... Шануйте їхню пам'ять!
·        Дякую за увагу. До побачення!


Немає коментарів:

Дописати коментар